Чудейська громада
Чернівецька область, Чернівецький район

Повідомлення для інформування громадськості

Дата: 25.12.2023 11:01
Кількість переглядів: 30

РРО: У першій половині грудня 2023 року податківці виявили 6 продавців побутової техніки,Фото без опису які уникали фіскалізації розрахунків з покупцями

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що вимоги Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) про обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій стосується усіх представників бізнесу, які здійснюють діяльність з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту незалежно від обраної системи оподаткування.

З метою перевірки дотримання вимог Закону № 265 податкові аудитори у першій половині грудня 2023 року провели 6 фактичних перевірок фізичних осіб - підприємців які здійснюють торгівлю побутовою технікою на ТВК «Добробут» та МТК «Калинівський ринок».

В ході проведення фактичних перевірок встановлено, що всі перевірені суб’єкти господарювання проігнорували вимоги Закону №265, в частині реєстрації реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій для здійснення фіскалізації своїх розрахунків.

Результати перевірок відображені в актах, а до порушників застосовано фінансові санкції на суму 220,9 тис грн. Також складено адміністративні протоколи за порушення частини 1 статті 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 

У податковому відомстві відзначають, що як не прикро, але ні широкомасштабна роз’яснювальна робота ні зустрічі з бізнесом та громадськістю, а саме фактичні перевірки сприяли тому, що дані підприємці зареєстрували та використовують РРО.

Необхідно враховувати, що провівши ретельний аналіз та виявивши ризики (відсутність найманих працівників, незастосування РРО) податківці сконцентрують свою увагу виключно на діяльності тих платників податків, які свідомо ухиляються від виконання встановлених законодавством обов’язків щодо фіскалізації розрахунків - тобто всіх кого давно підозрюють у РРО - порушеннях.

Щоб не потрапити до списку ризикових платників податківці закликають усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

 

Звертаємо увагу платників на обов’язкові реквізити при заповненні платіжних інструкцій!

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують платникам податків на особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату податків, зборів, платежів та єдиного внеску. 

З 01.12.2023 інформація про призначення платежу платіжної інструкції  зазначається виключно у структурованій формі в блоці реквізитів «Структурована форма» («Structured») платіжної інструкції. Тобто 01 грудня 2023 року завершився перехідний період, протягом якого заповнення платниками податків реквізиту «Призначення платежу» під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску було можливе у неструктурованому форматі.

У разі здійснення платіжної операції на рахунки, відкриті в Казначействі, код ID НБУ якого відповідає значенню «899998», інформація про призначення платежу платіжної інструкції з 01.12.2023 має зазначатися виключно у структурованій формі в блоці реквізитів «Структурована форма» («Structured») платіжної інструкції.

Звертаємо увагу на заповненні реквізитів для коректної ідентифікації платників податків та зборів, а саме:

1) під час сплати податків та зборів платником через касу та/або термінали самообслуговування надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 повинен зазначити інформацію саме про платника податків у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor»);

2) під час сплати податків та зборів юридичною особою за свої дочірні підрозділи надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повинен зазначити інформацію саме про дочірню компанію як платника податків.

Правила заповнення реквізитів у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повідомлення pacs.008 детально описано в документі «Система електронних платежів Національного банку України (шифр СЕП-4). Загальні правила реалізації стандарту ISO 20022, спільні для всіх інструментів. Частина 2. Ідентифікація» та в «Специфікації повідомлення pacs.008 «Кредитовий переказ коштів клієнта на рівні агентів», які розміщені на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку https://bank.gov.ua/ua/payments/project-iso20022.

Разом з цим наголошуємо, що ведення обліку нарахованих та сплачених податків, зборів та єдиного внеску в органах ДПС здійснюється за податковим номером – кодом ЄДРПОУ для юридичних осіб та реєстраційним номером облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) для фізичних осіб (номером паспорта для осіб, що відмовились від отримання РНОКПП), тому з метою коректного відображення сплачених сум у інтегрованих картках, уникнення неправомірного податкового боргу, пені та штрафних санкцій, просимо Вас уважно заповнювати платіжні документи та контролювати їх заповнення операторами відділень банків та Укрпошти.

Інформацію про стан розрахунків з бюджетом платники податків та єдиного внеску мають можливість відслідковувати у Електронному кабінеті. У разі необхідності отримання відповідної довідки платник направляє запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС форми «F/J13002» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету. Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет (автоматично) у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J14002».

Інформація про актуальні реквізити рахунків для сплати податкових платежів та єдиного внеску розміщена в електронному кабінеті платників, на вебпорталі Головного управління ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» https://cv.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/.  Також інформацію можна отримати в Центрах обслуговування платників. 

 

Застосування фінансових санкцій за порушення вимог щодо правил РРО та/або ПРРО

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Згідно з ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Так, на суб’єкта господарювання покладається обов’язок застосовувати РРО та/або ПРРО при здійсненні кожної розрахункової операції.

Згідно з п.п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, у разі вчинення платником податків двох або більше порушень іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

Вищезазначене узгоджується з судовою практикою Верховного Суду (постанова від 22.02.2022 у справі № 640/4426/19). Так, оскільки продаж товару без застосування РРО та/або ПРРО не є триваючим порушенням, а невидача касового чеку, під час кожного продажу товару, визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО та/або ПРРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО та/або ПРРО чи невидача чеку, буде вважатись повторним порушенням.

При цьому кваліфікуючою ознакою такого правопорушення є повторність вчинення відповідного діяння, яке встановлюється у разі вчинення особою кількох правопорушень.

Таким чином, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання підтверджених належним чином фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО та/або ПРРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції, зокрема, за першу з таких операцій – штраф, як за перше порушення, а за кожну наступну – як за наступне порушення.

Так з 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи,  застосовуються фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону. Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі .

Для ФОП єдиного податку ІІ та ІІІ групи за ставкою 5%, а також IV групи, які не торгують товарами з переліченої ризикової групи (підакцизна група товарів, технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення, ювелірні вироби), встановлені знижені розміри штрафних санкцій – 25% вартості реалізованих із порушенням товарів – за перше порушення та а 50% вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг)за кожне наступне. 

Для СГД на загальній системі, платники єдиного податку, які є платниками ПДВ, а також ті платники єдиного податку, які здійснюють діяльність підакцизною групою товарів, реалізують технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення і реалізують ювелірні вироби, за порушення у сфері РРО сплачуватимуть штрафи у повному обсязі: 100% вартості товару, реалізованої послуги при першому порушенні та 150% - при кожному наступному порушенні.

 

РРО: У першій половині грудня 2023 року податківці виявили 6 продавців побутової техніки, які уникали фіскалізації розрахунків з покупцями

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що вимоги Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265) про обов’язкове застосування реєстраторів розрахункових операцій та програмних реєстраторів розрахункових операцій стосується усіх представників бізнесу, які здійснюють діяльність з продажу технічно складних побутових товарів, що підлягають гарантійному ремонту незалежно від обраної системи оподаткування.

З метою перевірки дотримання вимог Закону № 265 податкові аудитори у першій половині грудня 2023 року провели 6 фактичних перевірок фізичних осіб - підприємців які здійснюють торгівлю побутовою технікою на ТВК «Добробут» та МТК «Калинівський ринок».

В ході проведення фактичних перевірок встановлено, що всі перевірені суб’єкти господарювання проігнорували вимоги Закону №265, в частині реєстрації реєстраторів розрахункових операцій або програмних реєстраторів розрахункових операцій для здійснення фіскалізації своїх розрахунків.

Результати перевірок відображені в актах, а до порушників застосовано фінансові санкції на суму 220,9 тис грн. Також складено адміністративні протоколи за порушення частини 1 статті 1551 Кодексу України про адміністративні правопорушення. 

У податковому відомстві відзначають, що як не прикро, але ні широкомасштабна роз’яснювальна робота ні зустрічі з бізнесом та громадськістю, а саме фактичні перевірки сприяли тому, що дані підприємці зареєстрували та використовують РРО.

Необхідно враховувати, що провівши ретельний аналіз та виявивши ризики (відсутність найманих працівників, незастосування РРО) податківці сконцентрують свою увагу виключно на діяльності тих платників податків, які свідомо ухиляються від виконання встановлених законодавством обов’язків щодо фіскалізації розрахунків - тобто всіх кого давно підозрюють у РРО - порушеннях.

Щоб не потрапити до списку ризикових платників податківці закликають усіх суб’єктів господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

 

Звертаємо увагу платників на обов’язкові реквізити при заповненні платіжних інструкцій!

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області нагадують платникам податків на особливості заповнення платіжних інструкцій на сплату податків, зборів, платежів та єдиного внеску. 

З 01.12.2023 інформація про призначення платежу платіжної інструкції  зазначається виключно у структурованій формі в блоці реквізитів «Структурована форма» («Structured») платіжної інструкції. Тобто 01 грудня 2023 року завершився перехідний період, протягом якого заповнення платниками податків реквізиту «Призначення платежу» під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску було можливе у неструктурованому форматі.

У разі здійснення платіжної операції на рахунки, відкриті в Казначействі, код ID НБУ якого відповідає значенню «899998», інформація про призначення платежу платіжної інструкції з 01.12.2023 має зазначатися виключно у структурованій формі в блоці реквізитів «Структурована форма» («Structured») платіжної інструкції.

Звертаємо увагу на заповненні реквізитів для коректної ідентифікації платників податків та зборів, а саме:

1) під час сплати податків та зборів платником через касу та/або термінали самообслуговування надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 повинен зазначити інформацію саме про платника податків у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor»);

2) під час сплати податків та зборів юридичною особою за свої дочірні підрозділи надавач платіжних послуг під час формування pacs.008 у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повинен зазначити інформацію саме про дочірню компанію як платника податків.

Правила заповнення реквізитів у блоці реквізитів «Фактичний платник» («Ultimate Debtor») повідомлення pacs.008 детально описано в документі «Система електронних платежів Національного банку України (шифр СЕП-4). Загальні правила реалізації стандарту ISO 20022, спільні для всіх інструментів. Частина 2. Ідентифікація» та в «Специфікації повідомлення pacs.008 «Кредитовий переказ коштів клієнта на рівні агентів», які розміщені на сторінці офіційного Інтернет-представництва Національного банку https://bank.gov.ua/ua/payments/project-iso20022.

Разом з цим наголошуємо, що ведення обліку нарахованих та сплачених податків, зборів та єдиного внеску в органах ДПС здійснюється за податковим номером – кодом ЄДРПОУ для юридичних осіб та реєстраційним номером облікової картки платника податків (далі – РНОКПП) для фізичних осіб (номером паспорта для осіб, що відмовились від отримання РНОКПП), тому з метою коректного відображення сплачених сум у інтегрованих картках, уникнення неправомірного податкового боргу, пені та штрафних санкцій, просимо Вас уважно заповнювати платіжні документи та контролювати їх заповнення операторами відділень банків та Укрпошти.

Інформацію про стан розрахунків з бюджетом платники податків та єдиного внеску мають можливість відслідковувати у Електронному кабінеті. У разі необхідності отримання відповідної довідки платник направляє запит про отримання витягу щодо стану розрахунків з бюджетами та фондами соціального та пенсійного забезпечення за даними органів ДПС форми «F/J13002» через меню «Заяви, запити для отримання інформації» приватної частини електронного кабінету. Відповідь на Запит платнику надсилається через електронний кабінет (автоматично) у вигляді витягу з інформаційної системи органів ДПС щодо стану розрахунків платника з бюджетом та фондами соціального та пенсійного забезпечення за формою «F/J14002».

Інформація про актуальні реквізити рахунків для сплати податкових платежів та єдиного внеску розміщена в електронному кабінеті платників, на вебпорталі Головного управління ДПС у рубриці «Рахунки для сплати платежів» https://cv.tax.gov.ua/rahunki-dlya-splati-platejiv/.  Також інформацію можна отримати в Центрах обслуговування платників. 

 

Застосування фінансових санкцій за порушення вимог щодо правил РРО та/або ПРРО

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що відповідно до п. 1 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 265) суб’єкти господарювання зобов’язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій (далі – РРО) або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО (далі – ПРРО) зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок. Згідно з ст. 2 Закону № 265 розрахункова операція – приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Так, на суб’єкта господарювання покладається обов’язок застосовувати РРО та/або ПРРО при здійсненні кожної розрахункової операції.

Згідно з п.п. 113.3 ст. 113 Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями, у разі вчинення платником податків двох або більше порушень іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, штрафні (фінансові) санкції (штрафи) застосовуються за кожне вчинене разове та триваюче порушення окремо.

Вищезазначене узгоджується з судовою практикою Верховного Суду (постанова від 22.02.2022 у справі № 640/4426/19). Так, оскільки продаж товару без застосування РРО та/або ПРРО не є триваючим порушенням, а невидача касового чеку, під час кожного продажу товару, визнається окремим порушенням, то наступне незастосування РРО та/або ПРРО при продажу товарів (наданні послуг) є окремим порушенням, тобто наступне незастосування РРО та/або ПРРО чи невидача чеку, буде вважатись повторним порушенням.

При цьому кваліфікуючою ознакою такого правопорушення є повторність вчинення відповідного діяння, яке встановлюється у разі вчинення особою кількох правопорушень.

Таким чином, у разі виявлення під час перевірки суб’єкта господарювання підтверджених належним чином фактів неодноразових порушень вимог щодо застосування РРО та/або ПРРО, до суб’єкта господарювання застосовуються фінансові санкції, зокрема, за першу з таких операцій – штраф, як за перше порушення, а за кожну наступну – як за наступне порушення.

Так з 1 жовтня 2023 року у разі встановлення контролюючими органами факту не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи,  застосовуються фінансові санкції, передбачені п. 1 ст. 17 Закону. Умовою дотримання законодавства у сфері застосування РРО/ПРРО є реєстрація РРО та/або ПРРО в контролюючому органі .

Для ФОП єдиного податку ІІ та ІІІ групи за ставкою 5%, а також IV групи, які не торгують товарами з переліченої ризикової групи (підакцизна група товарів, технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення, ювелірні вироби), встановлені знижені розміри штрафних санкцій – 25% вартості реалізованих із порушенням товарів – за перше порушення та а 50% вартості проданих з порушенням товарів (робіт, послуг)за кожне наступне. 

Для СГД на загальній системі, платники єдиного податку, які є платниками ПДВ, а також ті платники єдиного податку, які здійснюють діяльність підакцизною групою товарів, реалізують технічно складні побутові товари, лікарські засоби, вироби медичного призначення і реалізують ювелірні вироби, за порушення у сфері РРО сплачуватимуть штрафи у повному обсязі: 100% вартості товару, реалізованої послуги при першому порушенні та 150% - при кожному наступному порушенні.

 

Платники податків Буковини сплатили до казни 492 млн грн плати за землю

За одинадцять місяців 2023 року власники землі та землекористувачі сплатили до бюджетів громад Буковини понад 492 млн гривень земельного податку. Відповідно до розподілу 325,1 млн грн земельного податку сплатили юридичні особи, решта – 166,9 млн грн плати за землю надійшло від фізичних осіб.

У податковій службі Буковини акцентують, земельний податок, який сплачують громадяни за місцем розташування земельної ділянки, зараховується до бюджету громади. Тому кожен буковинець, незалежно від суми сплаченого податку, робить посильний внесок у територіальний розвиток.

Відтак, податківці зазначають, що плата за землю посідає третє місце за обсягами надходжень до місцевого бюджету, поступаючись податку на доходи фізичних осіб та єдиному податку. Наразі земельний податок припадає понад 11,4 відсотки у загальній сумі надходжень до місцевої казни.

У податковій службі роз’яснюють, для достовірного обліку об’єктів оподаткування та відповідно до п.286.5 ст.286 ПКУ платники податку мають право звернутися з письмовою заявою до контролюючого органу за місцем знаходження земельної ділянки для проведення звірки даних щодо: розміру площі земельної ділянки, що перебуває у власності та/або користуванні платника податку; права на користування пільгою із сплати податку; розміру ставки податку; нарахованої суми податку. 

Крім того, власники та користувачі земельних ділянок можуть звертатись за додатковою інформацією щодо проведення звірки даних з плати за землю до територіальних Центрів обслуговування платників.

Адреси центрів обслуговування платників: https://cv.tax.gov.ua/okremi-storinki/tsentri-obslugovuvannya-platnikiv-poda/

 

Створення фіскального звітного чека (щоденного Z-звіту) у разі несвоєчасного закриття зміни через форс-мажорні обставини (повітряну тривогу, відсутність світла)

Фахівці Головного управління ДПС у Чернівецькій області нагадують, що згідно з пунктом 9 ст. 3 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, а також операції з приймання готівки для виконання платіжної операції зобов’язані щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг)) або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

Отже, законодавством встановлений обов’язок щоденно створювати у паперовій та/або електронній формі РРО або ПРРО фіскальні звітні чеки у разі здійснення розрахункових операцій.

У разі виникнення форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили), як надзвичайних та невідворотних подій, які об’єктивно унеможливлюють виконання обов’язків, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, умови щодо настання відповідальності не виникають.

Враховуючи викладене, у разі оголошення повітряної тривоги працівники магазину зобов’язані припинити реалізацію товарів/послуг та покинути магазин (торговий зал). Якщо повітряна тривога тривала в проміжку часу, в якому господарський об’єкт припиняє свою роботу згідно з розкладом, такий чек має бути створений на РРО та/або ПРРО не пізніше наступного робочого дня, до початку проведення розрахункових операцій на такому РРО та/або ПРРО.

Аналогічними дії СГ можуть бути  при аварійному відключенні світла та неможливості створення щоденного фіскального звітного чеку (щоденного Z-звіту).

 

Єдиний податок: ФОП – платники ЄП першої та другої груп з 01 серпня 2023 року зобов’язані сплачувати єдиний податок

20 грудня 2023 - останній день сплати за грудень 2023 року авансових внесків з єдиного податку фізичними особами – підприємцями, що обрали спрощену систему оподаткування І та ІІ груп.

У Головному управлінні ДПС у Чернівецькій області звертають увагу, що Законом України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану» (далі – Закон № 3219) внесено зміни з 01.08.2023, зокрема, до Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI (далі – ПКУ) щодо скасування можливості для фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку І та ІІ груп не сплачувати єдиний податок (крім тих, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих територіях України, станом на дату початку бойових дій, або тимчасової окупації).

Згідно з абзацом першим п.п. 9.1 п. 9 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, редакція якого діяла до 01.08.2023, фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи мали право не сплачувати єдиний податок.

Законом № 3219 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ доповнено п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, згідно з яким установлено, що з 01 серпня 2023 року фізичні особи – підприємці – платники єдиного податку першої та другої групи, податкова адреса яких знаходиться на територіях бойових дій або на тимчасово окупованих Російською Федерацією територіях України станом на дату початку бойових дій або тимчасової окупації, мають право не сплачувати єдиний податок за період з першого числа місяця, в якому почалися бойові дії на відповідній території, виникла можливість бойових дій або почалася тимчасова окупація такої території, до останнього числа місяця, в якому було завершено такі активні бойові дії, припинено можливість бойових дій або завершено тимчасову окупацію.

При цьому такі особи не заповнюють декларацію платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця за період, в якому відповідно до абзацу першого п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ єдиний податок не сплачувався.

 Для таких платників єдиного податку, які скористалися правом не сплачувати єдиний податок, контролюючий орган не проводить нарахування авансових внесків з єдиного податку, визначене п. 295.2 ст. 295 ПКУ.

 Податкові зобов’язання із сплати єдиного податку нараховуються таким платникам єдиного податку за періоди, за які був сплачений єдиний податок, що відображені в декларації платника єдиного податку.

 Штрафні санкції та пеня за несплату (неперерахування) або сплату (перерахування) не в повному обсязі авансових внесків з єдиного податку у порядку та строки, визначені ПКУ, до таких платників не застосовуються.

 Дати початку та завершення активних бойових дій, виникнення та припинення можливості бойових дій або початку та завершення тимчасової окупації визначаються відповідно до даних Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією (далі – Перелік територій).

Перелік територій визначається у встановленому Кабінетом Міністрів України порядку.

 Перелік територій затверджений наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 22.12.2022 № 309 зі змінами та доповненнями.

 Норми п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ не застосовуються з першого числа місяця, наступного за місяцем, в якому було проведено державну реєстрацію зміни місцезнаходження фізичної особи – підприємця на іншу, ніж зазначена в абзаці першому п. 11 підрозд. 8 розд. ХХ «Перехідні положення» ПКУ, територію України.

 Звертаємо увагу, що право не сплачувати єдиний податок, надане платникам єдиного податку першої та другої груп п. 11 підрозд. 8 розд. XX «Перехідні положення» ПКУ, не розповсюджується на фізичних осіб – підприємців – платників єдиного податку першої та другої груп, які зареєструвалися на території визначеній Переліком територій, вже після визначених цим Переліком територій дат виникнення можливості бойових дій/початку бойових/тимчасової окупації.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь