Протокол обґрунтування щодо закупівлі за виключенням пп.6 п.13 Особливостей
Чудейська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області
Чудейська сільська рада
ПРОТОКОЛЬНЕ РІШЕННЯ №
уповноваженої особи
Порядок денний:
-
- Про прийняття рішення щодо здійснення закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пп. 6 п. 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі — Особливості), за предметом послуги з вирівнювання поверхонь (грейдерування вулиць комунальної власності Чудейської територіальної громади), ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь_за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника (далі — Закупівля).
- Про розгляд та затвердження змін до річного плану закупівель на 2025 рік у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон, Закон про публічні закупівлі) (Додаток 1).
- Про оприлюднення до річного плану закупівель на 2025 рік в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (далі — Електронна система).
- Про оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель (далі — Звіт про договір про закупівлю), щодо Закупівлі в електронній системі відповідно до вимог пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Під час розгляду першого питання порядку денного:
Відповідно до розпорядження № 40 від 11.02.2025 існує потреба у здійсненні Закупівлі.
Пунктом 13 Особливостей встановлено, що придбання замовниками:
— товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень,
— послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень,
— робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень,
може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли: відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 44 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений в тендерній документації.
07.02.2025 року через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником, відкриті торги щодо Закупівлі автоматично відмінені електронною системою закупівель відповідно до п. 48 Особливостей. Звіт про результати проведення процедури закупівлі додається (ID оголошення - UA-2025-01-30-016197-a).
Таким чином, з огляду на норми Особливостей є необхідність та підстави прийняти рішення щодо здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Обґрунтування здійснення Закупівлі без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пп. 6 п. 13 Особливостей:
Відповідно до статті 64 Конституції України в умовах воєнного або надзвичайного стану тимчасово можуть встановлюватись окремі обмеження прав і свобод із обов’язковим зазначенням строку дії цих обмежень.
Указом Президента України від 24.02.2022 № 64 (зі змінами) термін дії воєнного стану встановлено до 09.05.2025 року.
Статтею 4 Указу № 64 Кабінету Міністрів України постановлено невідкладно:
1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні;
2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов'язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Стаття 121 Закону України «Про правовий режим воєнного стану» передбачає, що Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях:
1) працює відповідно до Регламенту Кабінету Міністрів України в умовах воєнного стану;
2) розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася.
Згідно з сьомим абзацом пункту 5 частини 1 статті 20 Закону України від 27.02.2014 № 794 «Про Кабінет Міністрів України» Кабінет Міністрів України здійснює керівництво єдиною системою цивільного захисту України, мобілізаційною підготовкою національної економіки та переведенням її на режим роботи в умовах надзвичайного чи воєнного стану.
З метою невідкладного забезпечення заходів правового режиму воєнного стану, до яких у тому числі входить здійснення публічних закупівель, частиною 3-7 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону встановлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
На виконання даної норми Закону урядом були прийняті Особливості.
Положеннями Особливостей передбачено, що придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн гривень, може здійснюватися без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб’єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 44 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений в тендерній документації, тобто замовник застосовує виняток за Особливостями і укладає прямий договір. За результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу Х «Прикінцеві та перехідні положення» Закону.
Чудейською сільською радою була оголошена закупівля за процедурою відкриті торги (з особливостями) в електронній системі закупівель за ідентифікатором № UA-2025-01-30-016197-a, яка була автоматично відмінена електронною системою закупівель відповідно до п. 48 Особливостей – «неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями», звіт про результати проведення закупівлі № UA-2025-01-30-016197-a
Отже, з огляду на зазначене застосовується вищевказане виключення.
Обсяг закупівлі визначається на підставі річного планування, а також з урахуванням потреби замовника на період до кінця 2025року).
При цьому Чудейською сільською радою підтверджується наявність нагальної потреби в закупівлі Послуги з вирівнювання поверхонь (грейдерування вулиць комунальної власності Чудейської територіальної громади)_.
Водночас, як передбачено чинним законодавством, під час здійснення закупівель замовники повинні дотримуватися принципів здійснення публічних закупівель.
Враховуючи зазначене, з метою дотримання принципу ефективності закупівлі, якнайшвидшого забезпечення потреби в закупівлі послуги з вирівнювання поверхонь (грейдерування вулиць комунальної власності Чудейської територіальної громади), в умовах воєнного стану, замовник прийняв рішення про застосування під час здійснення закупівлі вищезазначеного винятку за Особливостями.
З огляду на викладене, рішення замовника про проведення закупівлі відповідає чинному законодавству.
Перелік документів, якими підтверджується наявність підстави для застосування виключення за Особливостями (документальне підтвердження):
1. Звіт про результати проведення процедури закупівлі
2. Розпорядження № 40 від 11.02.2025 року „Про здійснення закупівлі із застосуванням винятку за Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників”.
Під час розгляду другого питання порядку денного:
На виконання вимог статті 4 Закону для забезпечення наявної потреби Замовника є необхідність у затвердженні змін до річного плану закупівель на 2024 рік щодо Закупівлі (Додаток 1), із зазначенням у примітках, що Закупівля здійснюється без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей.
Під час розгляду третього питання порядку денного:
На виконання вимог статті 4 Закону є необхідність оприлюднити зміни до річного плану закупівель на 2024 рік в Електронній системі протягом п’яти робочих днів з дня його затвердження.
Під час розгляду четвертого питання порядку денного:
Пунктом 13 Особливостей встановлено, що за результатами закупівлі, здійсненої відповідно до цього пункту, замовники оприлюднюють в електронній системі закупівель звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, відповідно до пункту 3-8 розділу X “Прикінцеві та перехідні положення” Закону.
Також пунктом 13 Особливостей встановлено, що у разі укладення договору про закупівлю відповідно до підпунктів 5-11, 14 цього пункту замовник разом із звітом про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, оприлюднює в електронній системі закупівель договір про закупівлю та всі додатки до нього, а також обґрунтування застосування замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до цього пункту.
У разі коли оприлюднення в електронній системі закупівель інформації про місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або місце поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг (оприлюднення якої передбачено Законом та/або Особливостями) несе загрозу безпеці замовника та/або постачальника, така інформація в договорі про закупівлю, який укладається відповідно до цього пункту та оприлюднюється в електронній системі закупівель, може зазначатися як назва населеного пункту місцезнаходження замовника та/або місцезнаходження постачальника (виконавця робіт, надавача послуг), та/або назва населеного пункту, в який здійснюється доставка товару (в якому виконуються роботи чи надаються послуги).
Таким чином, з огляду на норми Особливостей є необхідність у прийнятті рішення щодо оприлюднення звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору, а також договору про закупівлю та всіх додатків до нього, та обґрунтування застосування замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
На виконання вищевикладеного я, уповноважена особа,
ВИРІШИВ(ЛА):
-
-
- Здійснити Закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до пп.6 п. 13 Особливостей.
- Затвердити зміни до річного плану закупівель на 2025 рік (Додаток 1 на 1 сторінку).
- Оприлюднити зміни до річного плану закупівель на 2025 рік в Електронній системі у порядку, встановленому Уповноваженим органом.
- Оприлюднити в електронній системі звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, щодо Закупівлі не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня укладення такого договору, а також договір про закупівлю та всіх додатків до нього, та обґрунтування застосування замовником підстави для здійснення закупівлі відповідно до пункту 13 Особливостей.
-
уповноваженої особи ( бухгалтер)
|
________________ підпис |
Тетяна Бурла |
Додаток 1
РІЧНИЙ ПЛАН (ЗМІНИ ДО РІЧНОГО ПЛАНУ)
закупівель на 2025 рік
1. Найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному
державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців та громадських формувань,
його категорія:
1.1. найменування замовника: Чудейська сільська рада Чернівецького району Чернівецької області
1.2. місцезнаходження замовника: с.Чудей Чернівецького району Чернівецької області
1.3. ідентифікаційний код замовника:04416683
1.4. категорія замовника: Державний замовник
2. Назва предмета закупівлі із зазначенням коду за Єдиним закупівельним словником (у разі
поділу на лоти такі відомості повинні зазначатися стосовно кожного лота) та назви
відповідних класифікаторів предмета закупівлі і частин предмета закупівлі (лотів) (за
наявності): послуги з вирівнювання поверхонь (грейдерування вулиць комунальної власності Чудейської територіальної громади), ДК 021:2015: 45230000-8 Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь
3. Розмір бюджетного призначення та/або очікувана вартість предмета закупівлі:_300 000,00 грн.
4. Код економічної класифікації видатків бюджету (для бюджетних коштів):_2240__
5. Вид закупівлі та орієнтовний початок проведення:
5.1. вид закупівлі: звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель
5.2. орієнтовний початок проведення: лютий 2025 року.
6. Примітки: Закупівля здійснюється без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару відповідно до підпункту 6 пункту 13 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178.
Посада уповноваженої особи (бухгалтер)
|
________________ підпис |
Тетяна Бурла |